Inauguracje prezydenckie

Inauguracyjne tablice rejestracyjne po raz pierwszy wykorzystano do upamiętnienia inauguracji prezydenta Roosevelta w 1933 r., z wyjątkiem 1945 r. są wydawane od tej pory. Wszystkie tablice inauguracyjne, z wyjątkiem tych wykonanych od 1989 r. do użytku na motocyklach, zostały wykonane parami. Pierwsze tablice nie były dostępne publicznie,  były używane tylko w pojazdach rządowych. Tablice inauguracje prezydenckie

Niestety, prawie nie ma oficjalnych zapisów, które wskazywałyby konkretnych właścicieli poszczególnych tablic. Z wyjątkiem roku 1957, w którym istnieje kopia prawie każdego inauguracyjnego certyfikatu rejestracyjnego, nie ma znanych danych o tym, ile tablic wydano i komu.  Jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych tablic z okazji prezydenckich inauguracji, nie są znane dokładne dane. Wczesne tablice sprzed 1961 r., wykonane w mniejszych ilościach i z klasycznymi wzorami, są dziś rzadsze i pożądane przez kolekcjonerów.

Aby tablica uznana została za inauguracyjną tablicę prezydencką, musiała zostać użyta podczas danej inauguracji na co najmniej jednym oficjalnym pojeździe zaangażowanym bezpośrednio w oficjalną kampanię inauguracyjną. Pojazdy służbowe były wykorzystywane przez urzędników federalnych lub osoby przez nich wyznaczone. Za oficjalne inauguracje uznaje się działania i wydarzenia organizowane lub sankcjonowane przez Prezydialny Komitet Inauguracyjny. Wśród nich należy wymienić np. koncert przedwstępny, inauguracyjne nabożeństwa z udziałem prezydenta elekta, podróż z Białego Domu przez prezydenta, a także inauguracyjną paradę i bal.

Podstawowym celem prezydenckich tablic inauguracyjnych zawsze była identyfikacja oficjalnych pojazdów uczestniczących w dniu inauguracji (i prawdopodobnie w ciągu dnia lub dwóch przed i po).

 

Tablice inauguracje prezydenckie

1933 rok

Tablica rejestracyjna pochodzi z pierwszej partii tablic inauguracyjnych, jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane. Tablica 13 lutego 1933 roku, powstała w związku z inauguracją prezydencką Franklina D. Roosevelta, jest jedną z najrzadziej dostępnych. Wydano tylko 500 sztuk.

Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką liczbę wykonanych tablic, jest prawdopodobne, że zostały wydane jedynie do użytku podczas inauguracyjnej parady  i nie były dostępne dla ogółu społeczeństwa. Łącznie 68 z tych tablic było znanych od września 2016 r., co czyni je najrzadszymi ze wszystkich tablic inauguracyjnych.

Tablice inauguracje prezydenckie

1937 rok

Tablica drugiej inauguracji Roosevelta w 1937 roku. Dla tej partii wyprodukowano mniej niż 1000 tablic. Od 1937 r. do 2001 r. mogły być wykorzystywane w pojazdach cywilnych, ale tylko przez ograniczony czas (od dwóch tygodni do trzech miesięcy).

Pod motywem kopuły Kapitolu znajduje się trudne do odczytania oznaczenie roku, a czerwone paski na tarczy D.C. zostały pomalowane natryskowo. Tablice obowiązywały od 12 do 27 stycznia 1937 roku.

Tablice inauguracje prezydenckie

1941 rok

Tablica z trzeciej inauguracji Roosevelta w 1941 r. Podobieństwa między tablicami z 1937 r. i 1941 r. są liczne. Ponownie wyprodukowano mniej niż 1000 par. Brak dolnych szczelin oznaczał konieczność wykonania dodatkowych otworów w celu przymocowania ich na samochodach z tamtych lat. Różnice w stosunku do roku 1937 r. są wyraźne w odniesieniu do określenie roku i tym, iż czerwone paski na tarczy były malowane ręcznie, na co wskazują pociągnięcia pędzlem.

Koszt płyt inauguracyjnych z 1941 r. dla kierowców, którzy zdecydowali się na ich zakup, wyniósł 5,50 USD. Były ważne przez 15 dni w okresie 12-27 stycznia 1941 r.

1945 rok

Prezydialne tablice inauguracyjne nie zostały przygotowane na czwartą inaugurację Roosevelta, ze względu na wpływ II wojny światowej na naród i jego gospodarkę (m.in. ograniczono zasoby, takie jak stal, guma, mosiądz i paliwo).

Podczas inauguracji z 20 stycznia 1945 r., która odbyła się w Białym Domu nie było parady, w związku z czym nie było potrzeby tworzenia tablic.

Tablice inauguracje prezydenckie

1949 rok

Tablica została wyprodukowana na inaugurację prezydenta Harry’ego S. Trumana. Tablice wyprodukowane na rok 1949 były ostatnimi z serii trzech podobnie zaprojektowanych. Wyprodukowano mniej niż 2000 par. Po raz pierwszy wprowadzono dodatkowe dolne otwory, a czerwone paski na tarczy były ponownie malowane natryskowo, tak jak w 1937 roku. Okres ważności został skrócony o jeden dzień, do 14-dniowego okresu w dniach 12-26 stycznia 1949 r.


Tablice inauguracje prezydenckie

1953 rok

Inauguracyjne tablice rejestracyjne z 1953 i 1957 r. przedstawiają twarze prezydenta Dwighta D. Eisenhowera i wiceprezydenta Richarda Nixona. Tablice są najbardziej znane i popularne dzięki naklejkom portretowym. W roku 1953 wyprodukowano około 3000 egzemplarzy.

Tablice mogły być używane w okresie od 12 stycznia do 26 stycznia 1953 r.


Tablice inauguracje prezydenckie

1957 rok

Tablice wykonane na drugą inaugurację Eisenhower-Nixon bardzo przypominają te z pierwszego okresu prezydentury, niemniej jednak kolory na wytłoczonych elementach są odwrócone, a niebieski kolor naklejek zastąpiono kolorem brązowym. Wydanie z 1957 roku stanowi wyjątkową serię, ponieważ dokładna data ważności została wybita na tablicy po raz pierwszy w historii. W przypadku tej tablicy przedłużono okres użytkowania o pięć dni do 31 stycznia.

Warto zauważyć, że jest to pierwsza tablica inauguracyjna, dla której nadal istnieją dane o tym, komu zostały one wydane. Pierwsze kilkaset tablic z 4500 szt. wyprodukowanych (te z najniższymi numerami) mają po dwie naklejki z każdej strony, ponieważ pierwsza parta została umieszczona w niewłaściwych miejscach (Nixon po lewej, Eisenhower po prawej). Każda z tych tablic została przed ich rozprowadzeniem „poprawiona” za pomocą nowego zestawu, tym razem prawidłowo umieszczonych naklejek.

Tablice inauguracje prezydenckie

1961 rok

Tablica powstała w ramach inauguracji Johna F. Kennedy’ego w 1961 roku.

Praktyka wykorzystywania wizerunków prezydenta i wiceprezydenta na tablicy nie została kontynuowana. Zamiast tego, użyto prostego, patriotycznego projektu dla całkowicie płaskich i posiadających odblaskowe tło tablic. Mogły być używane przez nieco mniej niż trzy tygodnie, do 28 lutego 1961 r.

Początkowe zamówienie opiewało na 3100 par, ponumerowanych od 1 do 3000 i od 4500 do 4599, ale ostatecznie wyprodukowano 10 000 sztuk.

Białe tło często stawało się bladożółte ze względu na stosunkowo ciężką powłokę z czystego lakieru nałożoną w celu ochrony materiału odblaskowego. Kolekcjonerzy, którzy chcą temu zaradzić powinni umieścić tablicę w bezpośrednim świetle słonecznym, aż pojawi się pożądany odcień jaśniejszej bieli. Uważa się, że wczesne odblaskowe tablice zostały zaprojektowane z myślą o naturalnie występujących zmianach kolorów, chociaż większość nigdy nie były wystawiona na działanie światła słonecznego w wystarczającym stopniu, aby zmiana mogła wystąpić .

Tablice inauguracje prezydenckie

1965 rok

Tablica wykonana dla inauguracji Prezydenta Lyndona B. Johnsona.

Tablice były płaskie i odblaskowe, podobnie jak poprzednie wydanie. Okres ich ważności rozpoczął się 15 listopada 1964 r., a zakończył się 28 lutego 1965 r. Zgodnie z postanowieniem z 20 października 1964 r., wyprodukowano 10022 sztuk, które były jedynymi tablicami, które zawierały obraz flagi D.C.

Tablice inauguracje prezydenckie

1969 rok

Tablica rejestracyjna została sporządzona dla inauguracji Prezydenta Richarda Nixona. Mimo, że wydanie z 1969 roku zawiera pewne podobieństwa projektowe do poprzedniego, użycie wytłoczeń i większych cyfr zaskutkowało zasadniczo innym wyglądem. Numer rejestracyjny był wytłoczony. Płaskie tablice inauguracyjne nie wróciły na kolejne 35 lat. Dla VIP-ów przygotowano ograniczoną liczbę spersonalizowanych tablic oraz przygotowano specjalną serię tabliczek z prefiksem B dla członków komisji inauguracyjnej. Podobnie jak w poprzednich dwóch wydaniach, uważa się, iż wyprodukowano około 10 000 sztuk.

1973 rok (w kolekcji)

Politycznie jest raczej ironiczne, że projekt specjalnych tablic wydanych dla upamiętnienia drugiej inauguracji prezydenta Nixona był identyczny jak ten z 1961 roku, ponieważ wcześniejsza wersja została wydana po wyborach prezydenckich, które następnie przegrał wiceprezydent Nixon z senatorem John F. Kennedy.

Wytłoczone znaki z odmiany z 1973 roku nadają ogólnie inny wygląd niż wersja z 1961 roku, ale wszystkie inne elementy projektu były zasadniczo takie same.

Była to pierwsza tablica, która mogła zostać spersonalizowana, co spowodowało powstanie kilku tysięcy tablic z napisem SKINS (nawiązanie do futbolowego zespołu Washington Redskins).

1977 rok (w kolekcji)

Niesłychanie abstrakcyjny projekt flagi (jak na owe czasy) został wybrany do tablic upamiętniających inaugurację prezydenta Jimmy’ego Cartera. Komitet inauguracyjny prawdopodobnie zamówił 20 000 ich zestawów.

1981 rok (w kolekcji)

W 1981 r. na inauguracji prezydenta Ronalda Reagana pojawiła się tablica posiadająca klasyczny wygląd i jako ostatnia zawierała odniesienie do Waszyngtonu. Odważny, patriotyczny projekt z napisem „U.S.A.” w lewym dolnym rogu został stworzony przez Johna D. Garsta Jr., który z dumą wskazuje na miasto swojego pochodzenia, podczas gdy późniejsze tablice są zaprojektowane do oglądania z bliska i bardziej atrakcyjne dla osób poszukujących pamiątek niż do użytku w pojazdach mechanicznych. Powstało ok. 19000 sztuk.

1985 rok

Tablica została wykonana dla inauguracji Reagana.

Kolor tablicy nawiązywał do złota i zawierał pięćdziesiąt czerwonych gwiazd, aby upamiętnić 50 amerykańską inaugurację prezydencką. Projekt wyraźnie kontrastował z wcześniejszymi tablicami, charakteryzując się niewielkim nadrukiem i słabym kontrastem kolorów w elementach graficznych. Zabrakło również wzmianki nt. nazwy stanu, dzięki czemu ta i późniejsze tablice były bardziej traktowane jako pamiątki, aniżeli występujące na zderzaku poruszającego się pojazdu. W tym roku, po raz pierwszy wprowadzono specjalne tablice dla niepełnosprawnych kierowców.

Koszt ogólnych i spersonalizowanych tablic z 1985 r. wynosił odpowiednio 30 USD i 50 USD i można je było wykorzystywać przez trzy miesiące. Wyprodukowano o 3000 sztuk mniej tablic niż podczas poprzedniej inauguracji.

1989 rok (w kolekcji)

Tablica utworzona na inaugurację prezydentury George’a H. W.  Busha.

Po raz pierwszy w historii inauguracyjnych tablic rejestracyjnych, wykonano szereg specjalnych serii z graficznymi obrazami po prawej stronie numeru, w tym z logami korporacji, które wsparły inauguracyjne wydarzenia i nową administrację, np. General Motors (250 par), Ford Motor Co. (190 par), Chrysler Corp. (100 par), Southland Corp. (100 par), Coca-Cola (c20 par), AT & T (ok. 5 par) oraz Weintraub Entertainment Group.

Dwie graficzne tablice odnoszą się do szczególnego bohaterskiego wydarzenia podczas wybitnej kariery wojskowej prezydenta elekta, podczas II wojny światowej. Jeden z projektów przedstawia sylwetkę TBF-Avengera, samolotu, w którym ówczesny 20-letni Bush został zestrzelony 2 września 1944 roku, podczas misji bombardowania japońskiego ośrodka radiowego na Wyspach Bonin. Tablice te zostały wykonane w formie spersonalizowanej i rozprowadzone zostały wśród pilotów grupy myśliwców, która służyła z prezydentem-elektem.

Wykonano również tablice z kolorowym obrazem U.S.S. Finback, łodzi podwodnej, która uratowała Busha po tym, jak unosił się w wodzie, w stronę Japończyków przez ponad trzy godziny. Bush był jedynym z trzyosobowej załogi Avengera, który przeżył i został nagrodzony Distinguished Flying Cross (Zaszczytny Krzyż Lotniczy). Około 30 par tablic zostało dostarczonych członkom załogi U.S.S. Finback.

Powstało również ok. 165 zestawów z wizerunkiem Kongresowego Medalu Honoru, które rozdano nagrodzonym tym wyróżnieniem i zawierało ich inicjały. Około 60 zestawów z wizerunkiem znaczka Secret Service zostało dostarczonych członkom tej organizacji.

1993 rok (w kolekcji)

Tablica z inauguracji prezydenta Billa Clintona. Uważa się, że zostało wyprodukowanych ponad 10 000 zestawów tablic. Była to pierwsza z kilku tablic inauguracyjnych, które zawierały slogan. Hasło wybrane w wydaniu z 1993 r. – „The American Reunion”, było drukowane małymi literami pomiędzy dolnymi otworami na śruby.

1997 rok

Wzór tablicy wybrany do drugiej inauguracji Clintona był podobny do pierwszego. Zawiera dwa slogany: „An American journey” i „Building a bridge to the 21st century”. Podobnie jak w poprzednim wydaniu, wykorzystano naklejki do określenia m.in. terminu ważności (prawy, dolny róg).

2001 rok

Tablica upamiętniająca inaugurację prezydenta George’a W. Busha w 2001 roku. Pomimo zmiany administracji, projekt tablic prezydenckich pozostał względnie spójny z poprzednimi dwiema tablicami. Slogan tej tablicy to „Celebrating America’s Spirit Together”. Podobnie jak w poprzednich latach, naklejki były wymagane do określenia terminu ważności.

2005 rok

Druga inauguracja prezydentury George W. Bush prezentuje dwa nowe podejścia do kwestii tablic. Po pierwsze, wyprodukowano dwa rodzaje przez dwie odrębne firmy; a po drugie tablice te były jedynie pamiątkami. W rzeczywistości po raz pierwszy od ponad 50 lat tablice inauguracyjne nie mogły zostać zarejestrowane do krótkoterminowego użytku w pojazdach prywatnych. Tablice obu rodzajów były pokryte aluminium z graficznym odblaskowym arkuszem i były płaskie, z wyjątkiem krawędzi z wytłoczeniem.

Charakterystyczna ciemnoniebieska tablica z wizerunkiem Kapitolu została zaprojektowana i sprzedawana przez firmę Hunter International Co. z Arlington w stanie Wirginia, a wyprodukowana przez Motor Vehicle Licence Systems z Laguna Hills, Cal. Oprócz tego, że oferowane były jako pamiątki, tablice te były używane na motocyklach obsługiwanych przez Metropolitan Police Dept. and U.S. Park Police, które prowadziły paradę inauguracyjną, a także przez inne oficjalne pojazdy uczestniczące w paradzie. Tablice Hunter / MVLS były dostępne za 50 USD i można je było spersonalizować nawet siedmioma znakami. Numery poniżej 1500 nie były dostępne dla ogółu społeczeństwa.

2005 rok – wersja nr 2

Bardziej tradycyjnie wyglądająca z dwóch wzorów tablic została wprowadzona na rynek przez GOP Shoppe i była oferowana na stronie internetowej firmy – GOPshoppe.com. Tablica posiada stylizowaną amerykańską flagę u góry, na niebieskim pasku u dołu slogan – „Celebrating Freedom – Honoring Service”. Pieczęć inauguracyjna pojawia się po lewej stronie numeru rejestracyjnego, który jest wydrukowany na niebiesko.

Tablice kosztowały 35 USD za zestaw, podczas gdy spersonalizowane można było zamówić z maksymalnie sześcioma znakami za 50 USD za zestaw.

7 stycznia 2005 r. Dept. of Motor Vehicles ogłosił, że tablice tego projektu mogą być mocowane na przodzie pojazdów zamiast przypisanej tablicy D.C. Jeśli chodzi o ich oficjalne wykorzystanie, tablice z wizerunkiem GOP Shoppe były używane na limuzynach prezydenta i wiceprezydenta, a także w pojazdach tajnych służb USA, które im towarzyszyły.

2009 rok

Tablica została sporządzona dla inauguracji prezydenta Baracka Obamy. Zawiera Jego autograf.

Chociaż z punktu widzenia Inauguracji Prezydenta, inauguracja roku 2009 była pod wieloma względami podobna do tej z roku 2005, jest jedna bardzo znacząca różnica. Rodzaje jednego z dwóch różnych wzorów tablic nie zostały udostępnione ogółowi społeczeństwa, a raczej były wykorzystywane tylko w pojazdach prezydenckich, a także w pojazdach towarzyszących tajnej służby USA.

Pierwszy projekt został opracowany pod kierownictwem Inauguracyjnego Komitetu Prezydenckiego i zawiera na samym dole slogan – „Renewing America’s Promise”. Ta płaska, biało-niebieska tablica aluminiowa została wyprodukowana w ograniczonej liczbie.

2009 rok – wersja nr 2

Drugi projekt został stworzony i wprowadzony na rynek przez Hunter International Co. i wyprodukowany przez Motor Vehicle License Systems (MVLS), kontynuując współpracę w 2005 roku. W widocznym miejscu znajduje się pomnika prezydenta Abrahama Lincolna, upamiętniający 200 rocznicę urodzin wielkiego wyzwoliciela. Tablica płaska, z wytłoczonym brzegiem, była masowo sprzedawana przed dniem inauguracji. Podobnie jak w 2005 r., tablica nie mogła legalnie być używana na pojazdach mechanicznych, była oferowana tylko jako pamiątka. Specjalnie oznakowane tablice z tego projektu zostały udostępnione członkom różnych grup i organizacji non-profit.

2013 rok

Sytuacja inauguracyjnych tablic rejestracyjnych z 2013 r. była pod wieloma względami podobna do tej z 2009 r. Przede wszystkim, istniały odrębne projekty opracowane przez prezydencki komitet inauguracyjny oraz prywatny koncern. Podobnie jak w 2009 r., oficjalne tablice komitetu były ściśle kontrolowane i niedostępne dla ogółu społeczeństwa. Natomiast projekt HIC / MVLS był przeznaczony do ogólnej sprzedaży, ale tylko jako pamiątka, nie do użytku w pojazdach silnikowych. W tym roku istniały dwa projekty komitetu, a nie tylko jeden, jak w 2009 r.

Po raz trzeci z rzędu wyprodukowanoą tablicę rejestracyjną z cyfrowo wydrukowanymi numerami rejestracyjnymi i pełnym tłem graficznym w ramach joint venture Hunter International Corp. i Motor Vehicle License Systems. Chociaż nie można było ich używać w pojazdach prywatnych, to termin ważności został wydrukowany w prawym dolnym rogu. Projekt został wykonany na specjalne zamówienie, ich koszt to 50 USD, a maksymalna dopuszczalna liczba znaków na tablicy wyniosła 5.

Wyprodukowano tablice dla wielu organizacji, takich jak Delta Sigma Theta Sorority, bractwo Omega Psi Phi Fraternity, Bad Boys Club America, Corvette Fun Company i DC City Council. Tablice wyprodukowane specjalnie dla policji zostały wykonane w formatach pełnowymiarowych i motocyklowych. Wydano także specjalne pełnowymiarowe tablice rejestracyjne z napisami OBAMA i BIDEN w centralnym miejsce tablicy.

2013 rok – wersja nr 2 i 3

Po spędzeniu znacznego czasu na przeglądaniu różnych proponowanych projektów tablic, które mają być zamówione przez komitet inauguracyjny, jego członkowie wybrali dwa dość różne projekty. Jeden używa tradycyjnej czerwonej, białej i niebieskiej kolorystyk. Drugi charakteryzuje się kolorem złotym i dwoma odcieniami niebieskiego, czyli kombinacją inspirowaną barwą Air Force One. Obie aluminiowe tablice są malowane (co oznacza, że nie mają tła odblaskowego) i całkowicie płaskie.

Tablice komitetu zostały wyprodukowane wyłącznie do użytku w oficjalnych pojazdach. Żadne nie zostały udostępnione publicznie. Komitet inauguracyjny nie ujawnił, ile zestawów tablic wykonano, niemniej jednak ich ilość jest niewielka, co utrudnia kolekcjonerom ich pozyskanie.

Pierwszy z projektów ma białe tło z szerokimi poziomymi pasmami ciemnoniebieskiego i czerwonego odpowiednio na górze i na dole. To jest wzór, który został użyty w tablicach nr 1 i 2, które zostały wykorzystane na prezydenckich i wice prezydenckich limuzynach podczas inauguracyjnej parady.

Drugi wzór PIC ma jasnoniebieskie tło ze złotym paskiem u dołu i ciemnoniebieskim panelem u góry. Tablice zostały wykorzystane w pojazdach wydzierżawionych komitetowi inauguracyjnemu do przewozu dygnitarzy podczas różnych imprez. Wmomencie zakónczenia ich służby, jedna tablica z pary została przekazana kierowcy pojazdu a drugi została zatrzymana przez komitet.

2017 rok

Pamiątkowa tablica rejestracyjna w ramach inauguracji prezydenta elekta Donalda Trumpa w 2017 roku posiadała dwa wzory, które zaoferowano publicznie podczas inauguracyjnego sezonu, ale wiadomo, że tylko jeden, oferowany przez systemy licencji pojazdów silnikowych (MVLS), był wykorzystywany w oficjalnych działaniach inauguracyjnych i dlatego kwalifikuje się jako inauguracyjna tablica rejestracyjna.

Od dnia 11 stycznia 2017 r. Prezydialny Komitet inauguracyjny nie ogłosił żadnego wzoru specjalnych inauguracyjnych tablic rejestracyjnych, a opublikowany dwa dni później artykuł w Wall St. Journal wskazał, iż tablice nie zostaną wykonane. Niemniej jednak zaledwie dwa dni przed Dniem Inauguracji komisja ogłosiła, że rozważa wykorzystanie specjalnych tablic rejestracyjnych. Po zaprzysiężeniu prezydenta Trumpa jego limuzyna i limuzyna wiceprezydenta Pence oznaczono tablicami z numerami 1 i 2. Artykuł z wydania PLATES Magazine z kwietnia 2017 r. wskazuje na to, że inne pojazdy z inauguracyjnej parady, takie jak motocykle amerykańskiej policji również miały tablice tego projektu.

Tablica rejestracyjna z okazji inauguracyjnego roku 2017 zawiera cyfrowo wydrukowane znaki rejestracyjne oraz w pełni graficzne tło. Podobnie jak w trzech poprzednich inauguracjach, oferowano je za pośrednictwem wspólnego przedsięwzięcia Hunter International Corp. i Motor Vehicle License Systems. Mimo że nie można ich używać w pojazdach prywatnych, w prawym górnym rogu pojawiła się data wygaśnięcia.

2017 rok – wersja nr 2

Drugi z wzorów, którego jednak nie można zakwalifikować do inauguracyjnych tablic rejestracyjnych, ze względu na brak jego wykorzystania podczas inauguracji.

2021 rok

Nowe tablice na „Bestii”, jak nazywa się opancerzona limuzyna Prezydenta Stanów Zjednoczonych, mają numer 46, który reprezentuje Joe Bidena jako 46. prezydenta kraju. Na dolnej części tablicy znajduje się slogan – „Taxation Without Representation” (opodatkowanie bez reprezentacji) odnosi się do sytuacji, w której grupa ludzi lub społeczność jest opodatkowana przez władze rządowe, ale nie ma możliwości bezpośredniego wpływu na te władze lub reprezentacji w procesie decyzyjnym. Pojawia się on głównie w kontekście historii Stanów Zjednoczonych, szczególnie w odniesieniu do czasów kolonialnych przed rewolucją amerykańską. Wówczas brytyjski parlament nakładał na kolonie amerykańskie różnego rodzaju podatki, takie jak Stamp Act czy Tea Act, bez bezpośredniego udziału kolonistów w procesie legislacyjnym. Koloniści uważali, że opodatkowywanie ich bez ich zgody i brak reprezentacji w brytyjskim parlamencie było niesprawiedliwe i naruszało ich prawa obywatelskie. Slogan stał się jednym z kluczowych haseł rewolucji amerykańskiej, podkreślającym pragnienie kolonistów amerykańskich, aby mieć własne przedstawicielstwo polityczne i wpływ na decyzje dotyczące opodatkowania. Ten slogan przyczynił się do narodzin ruchu niepodległościowego w Stanach Zjednoczonych i w rezultacie do powstania nowego narodu, który zapewniał swoim obywatelom reprezentację polityczną. Dzisiaj slogan ten jest używany jako przypomnienie o znaczeniu demokratycznego uczestnictwa i konieczności reprezentacji w procesie ustalania podatków i podejmowania decyzji politycznych.